4 Mart 2010 Perşembe

Nevşehir notları

Ocak ayında gerçekleştirdiğimiz Kayseri turumuzun bir ayağında da peri bacalarının şehri Nevşehir vardı...
Nevşehir'de zamanımız kısıtlı olduğundan az sayıda yer gezebildiysekte, İç Anadolu Bölgesinin bu doğa harikası ile ilgili fazlasıyla fikir edindik :)
Nevşehir-Kapadokya bölgesindeki durak yerimiz Zelve açıkhava ören yeri idi.

Kapadokya'da peribacalarının en yoğun olduğu Zelve'de peribacaları sivri uçlu ve geniş gövdelidir. Kaya oyma şeklinde yapılmış mekanlardaki yaşamın ne zaman başladığı bilinmeyen Zelve öncelikle hıristiyanların önemli yerleşim ve dini merkezlerinden biri olmuştur. Zelve'deki Türk dönemi ise Bizans'tan sonra Selçukluların bölgeye hakimiyeti ile başlamıştır.

İşte İç Anadolu Bölgesinin en önemli doğal ve tarihi zenginliklerinden Kapadokya'nın Zelve yöresinden objektifime takılan kareler...















15 yorum:

Mlke_Btkn dedi ki...

Ahh Kapadokya,
Balay günlerim geldi aklıma :D

sevgimle,

Zeynep'in Evi dedi ki...

çok güzel fotoğraflar nilaycım ellerine sağlık..

Hande dedi ki...

Dün akşam eşime Kapadokya'yı özledim diyordum. Resimlerini bile görmek iyi geldi :)

NALAN dedi ki...

Nilay'cım Nevşehir'e gitmeyi hep istediğim ama bir türlü nasip olmadı şimdi resimleri görünce birkez daha depreşti isteklerim...
sevgiler...

NiLaY dedi ki...

Mlke-Btkn, sana guzel gunleri hatirlatmisim, sevindim :)) sevgiler..

tesekkurler, Zeynepcim :))

Hande, denk getirmisiz ozaman icimizdeki kapadokya askini :))

Nalan, kesinlikle gitmeni tavsiye ederim ilk firsatta, cunku gorulebilecek o kadar harika yerler var ki.. benim ikinci gidisimdi bu, ilkinde tam bir kapadokya turu yapmis ve her yerini gezmistim.. sana tavsiyem oyle bir tura katilman :))

balböcükleri dedi ki...

gitmeyi en çok istediğim yer

R. Berin Tuncel dedi ki...

Sevgili Nilay, ben Kayseriliyim.Çok güzeldir hem memleketim.Hem kapadokya.Bir kere yetmez,ara ara gitmek ister insan :)

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Bu yerleri gezip, görmüş biri olarak hayran olmuştum. Şuan hadi gidelim deseler binlerce kez bıkmadan giderim. Kapadokya'yı herkesin görmesi lazım. Sevgiler...

çeşnici dedi ki...

Sevgili Nilay,

İş nedeni ile o bölgeye çok sık gidiyorum. Tatilde de kızımla Kapadokya'ya gidip aşık olmuştuk.Yazını okuyup, fotoğraflarını görünce çok hoşuma gitti.Oraları özlemişim. Herhalde baharda tekrar gitmek gerekecek. Yazı ve fotolar için teşekkürler.

mutfakcini dedi ki...

Gitmek kısmet olmadı.Balona binmeyi çok istiyorum,sabahın beşinde..Çok güzel fotolar,teşekkürler canım :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

ahh makinamla yeniden gitsem oralara ıhlara vadisini, zelveyi adımlasam, balona binsem, söylesem mi bizimkilere bunları :))

NiLaY dedi ki...

Serpil, insallah ilk firsatta o taraflara bir kacamak firsatin olur :)) sevgiler..

Sirar, aynen oyle :) ben de bir kayseri geliniyim.. ocak ayinda ilk kez gittim kayseriye ve hemen yazin tekrar gitmek icin planimi yaptim.. artik her sene giderim gibi bir his var icimde :))

Arzu, kesinlikle bence de herkes omrunde en az bir defa oralari gormeli, kendini bu doga harikasindan mahrum birakmamali :)) sevgiler..

Cesnici, anladigim kadariyla arayi acmadan kapadokyaya gidebilen sansli insanlardansin :) baharda da ayri bir guzel olur di mi oralar :))

Ebrulicim, sen de umarim en kisa zamanda gider gorur ve guzel izlenimlerini bizimle paylasirsin :))

Burcucum, valla ertu der ki ben yeni goturdum goturmem :)) ama istersen kiz kiza bir kacamak yapabiliriz bol gezmeli, fotografli ve sarapli :))

bilge dedi ki...

sevgili düşler denizi ülkemiz doğa olsun tarihi olsun okadar zenginki kıymetini bilene ıhlara vadisi dünyada sayılı vadilerden biridir gördünüzmü bilmem ..harika fotoğraflar sevgi ve dostlukla..

ANNEMİNELİ dedi ki...

B enimde gezip gördüğüm yerler,terar gitmiş gibi oldum.PAYLAŞIMA TEŞEKKÜRLER

NiLaY dedi ki...

Bilge, ilk yaptigim kapadokya turunda bahsettigin o guzelim tarih ve doga harikalarini gezmistim. bence de ihlara vadisi kesinlikle gorulmesi gereken bir yer :)) sevgiler..

Tesekkurler annemineli, anilari tazeledigime sevindim :))