10 Mart 2010 Çarşamba

Erzurum notları-2


Erzurum'a gidipte evlerinden ve o güzelim yemeklerinden bahsetmeden geçmek olmaz herhalde :)
Erzurum turumuzun bir gecesinde akşam yemeğimizi meşhur Erzurum Evleri'nde yedik. Birinden diğerine geçilen yan yana sekiz Erzurum evinin birleştirilmesi ile restaurant haline getirilmiş mekanda hem eski bir Erzurum evinin tandırında bağdaş kurup kentin yöresel yemeklerini tadabilir, hem de tarihten hoşlanan ve geçmişi yaşamak isteyenler için hazırlanmış dekorasyonu ile yüzünüzde kocaman bir tebessümle geçmiş zamanlara kısa bir yolculuk yapabilirsiniz...
Önce yemekler :)



Ayranaşı çorbası ile başlayan ziyafet,

soğuk yayık ayranı eşliğinde yenen yaprak sarma, su böreği, tandır ve mantı ile devam etti. Sıcacık semaverden dökülen çaylar ise meşhur kadayıf dolmasına yarenlik etti...

Yemek sonrasında da tarihe ufak bir yolculuk :)











17 yorum:

Çınar dedi ki...

Erzurum gezinize ve fotoğraflara bayıldım:) ellerinize sağlık. Paylaşımınız için teşekkürler.

Sevgiler

The Missing Piece dedi ki...

...ve beklediğim an! :) ellerine sağlık nilay, yemekler gibi fotoğraflar da harika :) sevgiler...

Maes dedi ki...

Öncelikle hoşbulduk.Bugünkü tanıtım da harika yanlız birşeyi atlamışsınız
meşhur cağ kebabı. Erzuruma gidipte cağ kebabı yemeden olmaz (et severseniz)tabi teşekürler



SEVGİLER

NiLaY dedi ki...

Cinar, cok tesekkur ederim. Erzurum notlarindan keyif almana sevindim :)) sevgiler..

The missing piece, senin icin tum yemekler :) sevgiler canim..

Hamarat cok haklisin cag kebabi konusunda.. Erzurum'a gitmisken anlatmak gerekir ama maalesef biz gezi grubumuzun tandiri secmesi sebebiyle yiyemeden donduk o guzelligi.. ben de bilmedigim icin yazamadim :)

Adsız dedi ki...

aaaa beni nerelere götürdün sen böyle ben sarıkamışta 4 sene öğretmenlik yaptım ve karstan çok erzuruma gelirdim.
ve erzurum evleri uğramadAN GİDEMEDİĞİMİZ TEK YERDİ.ORDAKİ PASTANELERDE ÇOK GÜZELDİR ÇOK LEZZETLİDİR PASTALARI VE CAĞ KEBABI HARİKADIR.
CUMHURİYET CADDESİNDEKİ KAHVALTI SALONLARI Kİ HALA DURUYORSA KAYMAK BAL SUCUKLU YUMURTA..
VE TABİ BANA HATIRLATTIKLARI SADECE BUNLAR DEĞİL BEN İLK DEFA ERZURUMDA AŞIK OLMUŞTUM.ÇOK GÜZELDİ YA ÇOK.ÇOK ÖZLEDİMŞİMDİ RESİMLERLE ORALARI Kİ ZATEN PEK AKLIMDAN ÇIKMAZ OLDUMOLASI

Unknown dedi ki...

Resimelrdeki detayların hepsi güzel de özellikle 4. resimdek igaliba duvar saati,onu çok beğendim ... :)))
Sevgiler
Pınar

karamelam dedi ki...

ne güzel anlatmışsınız. fotoğraflar da çok güzel. sevgiler...

bir güzel çift dedi ki...

Ben senin fotoğraflarına daha çok bayıldım ama :) bir fotoğraf meraklısı olarak böyle güzel kareleri izlemeye doyamıyorum...ışığın bol olsun :)

Unknown dedi ki...

orda bir köy var uzakta, gitmesek de gelmesek de o köy bizim köyümüzdür... ne güzel de anlatmış, fotoğraflamışsın memleketimi... cağ kebap yememek eksiklik olmuş ama üzülme ileride bir gün beraber bir tur yaparız oralara... ben sana bir de köylerini gösteririm Erzurum'un, tandırda biran yaptırır çayın yanında kete yedirtirim :))

Unknown dedi ki...

orda bir köy var uzakta, gitmesek de gelmesek de o köy bizim köyümüzdür... ne güzel de anlatmış, fotoğraflamışsın memleketimi... cağ kebap yememek eksiklik olmuş ama üzülme ileride bir gün beraber bir tur yaparız oralara... ben sana bir de köylerini gösteririm Erzurum'un, tandırda biran yaptırır çayın yanında kete yedirtirim :))

elif ada dedi ki...

Yine harika resimler, yine muhtesem bir yazı. Kalkip oralara gidesim geldi senin pesinden

NiLaY dedi ki...

asyaselda, sana Erzurum ile ilgili guzel seyler hatirlattigima sevindim :) tabii ben senin gibi uzun sure kalamadigimdan pastanelerini ve diger guzelliklerini gorememis olabilirim Erzurum'un, onlarda bir dahaki sefere insallah :)

Pinarcim, tesekkurler canim :) evet o bir saat eskiden bir benzeri bizde de vardi, sanirim cocuklugumu hatirlattigindan dikkatimi cekmis ve hemen fotograflamisim :)) sevgiler..

Karamelam, cok tesekkur ederim :) sevgiler..

Bir guzel cift, icten ve beni benden alan yorumunla hosgeldin :))

Berfucum valla beraber tur teklifine asla hayir demem, bana gezme olsun bilirsin :)) ohhh simdi bebislerimizi de aliriz, daha zor ama bir okadar da keyifli olur gezmeler :))

elif ada, tesekkur ederim canim.. valla ilk firsatta git derim, pisman olmazsin :))

Ayşe dedi ki...

mmmhh en çok da ikinci bölümü sevdim ben sanırım...yemek yemek yemek... :)

mutfakcini dedi ki...

Resimler muhteşem.Keyifli keyifli okudum ,elimde kahvem :)Çağ kebabı yemeye git bi daha ama,yemeden olmazzz ;)

NiLaY dedi ki...

Ayse, :)) valla gercekten cok lezzetliydi Erzurum mutfagi tavsiye ederim :))

Ebrulicim, insallah tekrar gitmek kismet olur, dedigin gibi ozaman korksun cag kebabi benden, yemeden donmiycem :))

Adsız dedi ki...

erzurum gelini olarak imrendim size..Gidip görmek nasip olmalı henüz..Afiyet olsun :)

NiLaY dedi ki...

kesinlikle gidip gormelisin oralari yasamladans :)) memnun kalacagindan eminim.. sevgiler..